سرمایه گذاری در ترکیه

مواردی که در خرید خانه، زمین، مزرعه و ویلا می‌بایست به آن توجه کرد

در خرید غیرمنقول در ترکیه مواردی هست که قطعا باید به آن‌ها توجه کرد.

یکی از مهمترین این موارد قابل اعتماد بودن شخصی است که غیرمنقول را از او خریداری می‌کنید. پس از کسب اطمینان در این زمینه، می‌بایست قیمت غیرمنقول مورد نظر  را با ارزش آن در بازار را مقایسه کنید. در این راستا، شاخص‌های املاک و مستغلات محلی که قصد خریداری آن را دارید، می‌تواند برای شما مفید باشد.

اگر قیمت املاک و مستغلاتی که قصد خریداری آن را دارید، برای شما رضایت بخش باشد، آنچه در این مرحله باید انجام بدهید این است که بررسی کنید که آیا غیرمنقول مورد نظر  مواردی همچون رهن، وثیقه و …. دارد یا خیر. به منظور فرصت ندادن به روش‌های مختلف کلاهبرداری این مورد بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

اگر  غیرمنقولی که قصد خرید آن را در ترکیه دارید خانه باشد، یعنی اگر قصد خریداری خانه در ترکیه را دارید، موارد دیگری نیز وجود دارد که می‌بایست به آن توجه کنید. باید بررسی کنید که آیا خانه خریداری شده را  می‌توانید کرایه بدهید یا خیر.  در بررسی‌های انجام شده در مورد سند که در فوق به آن اشاره شده، این مورد ممکن است مشخص نشود. زیرا ممکن است حق کرایه در برگه سند، ثبت نشده باشد.

در ضمن این مسئله که خانه خریداری شده، فاقد هرگونه عیب و نقص باشد نیز مورد بسیار مهمی است. به این دلیل خانه مورد نظر می‌بایست به خوبی کنترل شده و در مورد تاسیسات ساختمان نیز اطلاعات لازم کسب گردد.

اگر غیرمنقولی که قصد خریداری آن را در ترکیه دارید، زمین است، می‌بایست وضعیت ساخت و ساز آن زمین را تحقیق کنید. این امور را می‌توانید (با توجه به حیطه اختیارات) از طریق شهرداری‌ها و یا ادارات خصوصی استان انجام دهید. کسب اطلاع در زمینه وجود یا عدم وجود مجوز ساخت و ساز، به شما کمک خواهد کرد که در خصوص نوع غیرمنقول (زمین، مزرعه و یا منطقه مجاور آن) اطلاعات کافی بدست آورید.

از طرف دیگر، اگر قصد خریداری زمین در ترکیه را دارید، قطعا می‌بایست وضعیت جاده آن زمین را از طریق اداره ثبت و کاداستر بررسی کنید.

اگر زمین، جاده‌ای نداشته باشد، ممکن است برای گرفتن حق راه، مجبور شوید با قطعه‌های همسایه خود توافق کنید و یا از طریق دادگاه برای بدست آوردن حق عبور اقدام نمایید.

زمانی که در ترکیه خانه، زمین و یا مزرعه خریداری می‌کنید یکی دیگر از مواردی که نباید فراموش کرد این است که این امور حتما باید بطور اصولی انجام گیرد. به همین دلیل زمانی که در ترکیه خانه، زمین و یا مزرعه خریداری می‌کنید، امور خرید و فروش را از طریق محضر و اداره ثبت اسناد انجام دهید.

بهای غیرمنقول خریداری شده، حتما باید از طریق بانک پرداخت شود و در قسمت توضیحات، تمامی جزئیات نوشته شود.

در صورتی که قصد خریداری خانه، زمین و یا مزرعه در ترکیه را دارید، بهتر است برای انجام تمامی امور مذکور  از یک دفتر حقوقی کمک بگیرید. در این مرحله، بخش ایران در دفتر حقوقی سیحان تمامی امور لازم را با دقت و اهتمام برای شما انجام می‌دهد. دفتر حقوقی سیحان با کادر متخصص و با تجربه خود، از شما در امر سرمایه‌گذاری در ترکیه، پشتیبانی حقوقی کرده و به شما برای انجام معاملات اطمینان می‌دهد.